همیشه به درختا در هر زمان و هر فصل نگاه میکردم .. علاقه زیادی داشتم تا یه باغ زیبا داشته باشم ولی خب باید به یه درخت انار و یه انگور که تو حیاط کوچیک خونمون بود قناعت میکردم .. همیشه محو تماشای برگ درخت ها بودم که چقدر زیبا هستن .. تصورش رو بکن شاخه ها و برگ ها خیلی بینظم شروع کردن به رشد ولی هم تنه . شاخه ها . برگ ها در کنار هم نظم زیبای رو در کنار هم دارن .. برگ های که هیچکدومشون شبیه هم دیگه نیستن  و در کنار هم یه ابر سبز رنگ رو تشکیل دادن .. با یه نسیم کوچیک برگ ها شروع میکنن به لرزیدن و این رقص لرز برگ ها زیبایشون رو دوچندان میکنه.

تصورات زیبای از گیاهان و درختان داشتم یعنی الان هم دارم ولی خب نمیتونم عملیشون کنم .. تو همین تصوراتم بودم که فکر ساخت بازی داشت ذهنم رو از درخت ها دور میکرد .. وقتی دیگه داشتم فکرم رو روی یه ایده خوب در ساخت بازی متمرکز میکردم با انجین انریل "UDK" اشناشدم احتمالا میدونید که از این موتور در ساخت سری بازی های gears of war استفاده شده  .. موتور بازی که به صورت رایگان از طرف سازندگانش ارائه شده و هراز چند گاهی به روز رسانی میشه و لینک دانلودش رو در سایتشون قرار دادن تا همه کسانی که علاقه به بازی سازی دارن ازش استفاده کنن ولی خب لیسانس این انجین رایگان نیست . حالا خیلی نمیخوام در مورد انجین صحبت کنم .

وقتی در حال برسی و آشنای با موتور بودم و ویدئو های رو در این رابطه میدیدم .. یه دفعه چشم به جمال نرم افزاری افتاد که در کنار انجین در سیستم نصب میشه .. بله نرم افزار speedtree  .. محیط نرم افزار خیلی پیچیده نیست و مثل اسمش خیلی ساده و سریع میشه یه درخت درش ساخت .. تنه شاخه و برگ ها  همه این ها رو میشه از ارشیو بسیار کوچیکی که در نرم افزار هست در کنار هم قرار داد و یه درخت زیبا خلق کرد .. چیزی که یه دفعه یه جرقه در ذهن من انداخت .. من کلا انجین رو کنار گذاشتم و تمام یه ذره وقتی که داشتم رو روی این نرم افزار گذاشتم تمام سعیم رو کردم تا با این نرم افزار تا اونجای که میتونم آشنا بشم.

... .